"öringfrossa"

Ok jag kryddar lite grann men det låter fräckt..
Som jag skrev tidigare idag så e farsgubben här, han hade hört rykten om en sjö i skogen som det skulle finnas en massa öring i, svårövertalad som jag e så körde vi iväg för att leta upp sjön.
Det var inte helt lätt.......jä-ligt små grusvägar.
Väl framme så var det en skogsprommenad genom skog och "gungfly"


Väl framme så tog det 5min innan fösta öringen hade synat gräst på land. 24cm öring


Behöver jag skriva att den fortfarande simmar i tjärnen.

Vi fick ytterligare 3st öringar och tappade 3st så man får väl tro på ryktet då.
Ni som tror jag ska berätta var sjön ligger behöver inte bemöda er, jag skulle för det första inte kunna förklara vägen dit för jag vet kvapt vart jag varit och för det andra så växer inte sådana här tjärnar på träd, det e två goda skäl att tiga..

Nu vet jag att jag låter som en sur gammal gubbe, men jag e lycklig som ett barn på julafton..............

Till alla jägare som läser det här önskar jag en trevlig dag i skogen imorgon (bockjakten börjar imorgon)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0