En liten sammanfattning...

Har varit lite "tjat" om att det har varit dåligt med bilder och det beror helt på att jag inte har några bilder på mig själv..;)
 Men här kommer ett litet kolage med bilder oh tro det eller ej det kommer att finnas ett par bilder med fiskar på åxå....


Här sitter vi halvvägs upp till hitra, vid älven som passerar igenom Elverum, vi sov på Elverum central hotell, ett mycket trevligt hotell om man bortser från att man inte fick plats med benn när man sulle sitta på toaletten, har ni provat att vrida er ett kvarts varv på toaletten..... och sitt så å bajsa.... otrevlig upplevelse men dock en upplevelse....



Sista rastplatsen innan Hitra tunneln... förövrigt europas djupaste...



Nu kan det bli lite tjatigt men jag får 500kr om jag sätter in en massa bilder på Kari och samtidigt skriver att han var resans fiske kung så varsågod Kari......



Kari igen 



och igen



och igen



och igen, ÅÅÅÅ titta e det inte jag som har en liten statist roll kul...



Ja ni känner igen den närmste gubben och i bakgrunden står svärfar å "hånar" Kari men i själva verket var han nog bara avundsjuk....



Har ni skådat någon som ser mer nöjd ut.... det har nog inte jag..



Det skvätte lite ute på havet.



Det e grannt sum ett jula kort..



ååå vad vackert... eller??



Ser man på har inte "Ärtan" fått en liten "torre"



Det e la inte den roligast stunden på dan den man lägger i rensrummet...
Men att se tyskar, holländare och belgare stå och filea fisk med bladkniv är en upplevelse, när man står igemte dem så framstår man mer som en slaktare än något annat..



Har ni sett något snyggare.... kulle inte tro det.... ledsen tjejer men jag e upptagen....



Fortfarande upptagen...



Se så stark han e...min "Ärta"



Vi grillade i grillstugan en kväll med tillhörande badtunna..


Andrea tyckte det var ruggigt roligt.



Och Kari njuter



Kommande generation fiskare?? Fin rulle men jag skäms lite att mina föräldrar köpt en flytväst av en konkurent...



Men det tar nog ett tag innan hon tycker det e roligt att fiska efter denna traumatiska upplevelse



Den e såååå stor så jag orkar knappt lyfta den, nja lite överdrift men den vägde 10,5 ute på havet men ett par timmar senare på vågen i rensrummet visade nålen 9,5kg och det e la tyvärr den siffran man får gå efter.....suck....



En av dessa tre har en flytoverall som inte håller tätt... gissa........ det e riktigt, båda som e från Fladen hållet tätt medan den mittersta inte stog emot "lite" regn....



Over and out......

Ett ord på vägen:
En dålig dags fiske är bättre än den bästa dag på jobbet.


Kommentarer
Postat av: Henrik "elbas" Hansson

Grymt bra bilder å så vackert det är där uppe. Ja Torsken på 10,5kg på havet ja det är en stöddig fisk... Synd bara att du inte kunde fått 10an....



Ni verkar ha fått ihop en bra resa med oki väder. Å fisket har la varit bra också. Synd att ni inte fick någon platt fisk.. Rödspätta eller anant hade ju varit så kul...



Helt ärligt så blir till och med jag lite avis när man ser bilder från havet. (Kanske skall ge det en chans om vädret tilllåter).....



2009-07-27 @ 11:48:37
URL: http://linan.rular.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0