Då har man varit ute igen...

Ja då var det dax att rapportera om lite lunchfisket...
Jag och kollegan Bent stack iväg till deromesjön för att prova en ny spännande produkt från Fladen...
det är inte frågan om ett nytt "dräpar" drag utan en gummibåt....här vidgar vi våra vyer och jag måste säga att jag blev positivt överraskad när vi slängde i båten i sjön och gav oss ut på sjön, trodde nog att en gummibåt skulle vara vinglig och lite allmänt olustig att åka i men jag hade helt fel...
Jag, Bent, elmotor och 90ah batteri gav oss ut på sjön och båten gick både fint och stabilt, mycket nöjd!!!

Den ende som inte blev imponerad var nog frugan.....hon tycker INTE att det är en nödvändig pryl att ha..suck tjejer fattar ju ingenting.... det e ju skitbra det skulle ju innebära att jag kan smita hemifrån och dra iväg ut till små skogstjärnar och ha hur mysigt som helst men, men jag vet vem det är som bestämmer till slut ändå.....så jag har "förbokat" en båt.......ssssssssch

Tillbaks till luchfisket, som har gått från 3meters metspö till avanserad trolling och det gav resultat direkt....en gädda på drygt 2kg fick komma upp och andas åvan ytan en kort stund innan den åter kunde fylla gälarna med syre från vattnet.. Ja då har fiske jävelen kommit och bitit mig/oss, vi drar ut på nya äventyr redan imorgon lunch igen....

Vi e så jä-la sjuka i huvet!!!!!!!
men så har vi roligt mä......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0