Fladen tur

Jaha då var man hemma efter vad jag hade "räknat" med skulle bli en makrillslakt...
Det gick la sådär med det...
Men med en sådan här skeppare


så e det kanske inte konstigt.....Nä du "Ingo" det edax att skaffa en plotter..hahahaha
Tack ska du ha för en trevlig tur på havet..

Med på turen var även "Ingos" feskekömpis frå götet, "Berra"



Nog om sällskapet och till fisket, som ni förstått så gick makrillfisket inte så bra, 8st blev det.

Torsken som kom upp vägde från ca 10g- 2kg. Låt bli och tråla så kommer snart torsken tillbaks det e jag säker på, för så mycket SMÅ torskar man får ute på fladen så finns det god återväxt om de bara får vara i fred.....

övrigt som komm upp till ytan var: Fjärsing, sej, vittling, bleka, knot och en ny bekantskap för mig blågyltan


Finns det någon vackrare fisk i våra vatten???? jag har svårt att tro det men har ni förslag på vackrare fiskar, varsågod och skriv till mig.

Sova en stund, och åka till jobbet utan att ha med makrill att röka till frukosten (som jag lovade) blir ingen lätt match för mig imorgon........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0